Day 03 – Your parents

Min mamma heter Marianne och min pappa Jan (Janne)
Dom skiljde sig när jag var 6 år gamal och det var riktigt hemskt,minns den dagen ännu och brukar fälla en tår när jag tänker tillbaka.
Jag älskar mina föräldrar lika mycket men jag har nog alltid varit lite av en "pappas tjej" av någon anledning.
Det är inte ofta jag prata "allvar" med mina föräldrar, jag kan liksom inte öppna upp mig vilket dom har jätte svårt att förstå. Jag visar liksom inte mina känslor för dom. fast dom båda vet hur dom ska göra/säga för att få mig att öppna upp mig, pappa är bättre på det, vet inte varför.
men iaf, min mamma och jag bor tillsammans i en lägenget på Gråbo och pappa är gift och bor i Haparanda.
Mamma jobbar på ett äldreboende och pappa spränger berg/kör lastbil/sitter på kontor.
Dom har inte bästa kontakten med varandra, men jag vet att händer något kan dom alltid prata med varandra.
Jag önskar jag kunde träffa min pappa oftare, och när jag bodde hos han önskade jag att jag fick träffa mamma oftare så vet inte riktigt vilket som var bäst av dessa ställen, men jag älskar att bo här hos mamma, hon är VÄÄÄLDIGT ordningsam och pedant vilket pappa INTE är ;P haha. men det kan också bli jobbigt i längen, jag är ju inte den som älskar att städa om man säger så ;P haha.
När mamma och pappa ännu var gifta så bodde vi i ett stort och fint hus på lyegatan, vi hade en gunga, lekstuga, damm, stor skog och super mario :) pappa byggde en lådbil till oss när vi var små och alla barn i "byn" ville åka med. då kände man sig riktigt stolt! Har tyvärr inte så mycket minnen från den tiden, jag var inte så gamal. hade jag fått chansen så skulle jag vilja veta mer om den tiden när  vi var en hel familj :)

Kommentarer
Postat av: Rasmus pettersson

Jag minns lyegatan faktiskt :) de stora huset och tv-spelet nere i källaren :P det var tider det! :)

2010-12-22 @ 13:24:57





Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0